Music

Sukan - Terry tiada masa untuk berehat


Roberto Di Matteo menegaskan beliau tidak akan memberikan John Terry masa rehat dari permainan bola sepak dalam tempoh penggantungan empat perlawanan beliau.
Terry telah menyaksikan pasukan Chelsea menewaskan Tottenham 4-2 dari bangku simpanan pada hari Sabtu sementara beliau melalui hukuman penggantungan empat perlawanan yang diletakkan oleh Persatuan Bola Sepak (FA) setelah kelakuan rasis beliau terhadap Ferdinand pada bulan Oktober yang lalu.
Pemain yang berumur 31 tahun itu telah mengekalkan posisi sebagai kapten dan kelihatan bersedia untuk membawa pasukan Blues ke atas kedudukan Liga Juara-Juara menentang Shaktar Donetsk pada malam Selasa.
Terry mampu mengambil masa untuk berehat setelah melalui satu tahun yang membimbangkan namun ia tidak disokong oleh pengurus Di Matteo yang hanya menolak cadangan itu.
"Tidak," pengurus Itali itu berkata sambil mengharapkan pasukan dapat bergerak dari perkara itu.
"Ia adalah sebuah isu yang halus dan kami akan bekerjasama untuk menghapuskan diskriminasi.
"Pihak berkuasa telah membuat keputusan untuk mengekalkan Terry sebagai kapten pasukan dan kami akan menumpukan perhatian kepada permainan bola sepak sambil berjuang untuk lebih menghormati perkauman."
Namun, Di Matteo telah memberikan masa rehat kepada pemain Juan Mata.
Keputusan itu terbukti berhasil apabila pemain Sepanyol itu mendapat enam gol dalam lima perlawanan.
Di Matteo telah memberikan masa rehat tempoh dua minggu kepada Mata setelah penyertaan beliau Sepanyol dalam saingan Eropah 2012 dan juga Olimpiks.
Share on Google Plus

About Halim

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment