Music

Sukan - Ferguson-Rio berdamai



Sir Alex Ferguson sedia menawar kontrak lanjutan satu tahun setelah menyelesaikan masalah komunikasi dengan pemain pertahanan Manchester United itu.

Ferguson berang dengan Ferdinand apabila pemain yang berumur 33 tahun itu enggan memakai baju sokongan kempen anti-perkauman Kick It Out.pada hari Sabtu

Namun, pasangan itu telah berdamai di pusat latihan United di Carrington setelah Ferdinand mengemukakan sebab kenapa beliau enggan memakai baju itu.

Sebagai bekas pelayan kedai, Ferdinand kekal komited kepada idea tindakan kolektif dan beliau tidak akan menerima jika dipandang rendah oleh pihak awam.

Walaubagaimanapun, pengurus United itu lebih bahagia untuk menumpukan perhatian kepada prestasi Ferdinand di atas padang.

"Rio boleh bermain untuk dua atau tiga tahun lagi," Ferguson berkaa.

"Beliau mempunyai isu yang berbeza dari Paul (Scholes) atau Ryan (Giggs) dalam segi kecederaan beberapa tahun yang lalu.

"Beliau tidak cekap seperti dahulu tetapi ia bukan sebuah masalah kerana beliau mempunyai pengalaman di atas padang.

"Beliau kekal seorang pemain bola sepak yang baik dan ia bukan sebuah masalah untuk beliau sambung bermain walaupun sudah lanjut berumur 33 tahun.

"Kami sentiasa menawar kontrak satu tahun jadi kami akan lihat bagaimana musim ini berlalu.

"Saya tidak sedar bahawa kontrak beliau akan tamat. Anda telah membuat saya panik."

"Saya juga telah berbual dengan Rio," Ferguson berkata.

"Isu sebenar cukup mudah. Kami hanya mempunyai masalah komunikasi.

"Saya tidak menjangkakan masalah ini akan timbul di bilik persalinan.

"Saya telah mendengar aduan Rio dan saya memahami pandangan beliau.

"Saya menasihati beliau supaya mendengar kata-kata pihak berkuasa kerana itu adalah satu cara pandangan beliau dapat diluahkan.

"Sudah tentu seorang pengurus pasukan akan berang apabila perintah diabaikan.

"Tetapi kami telah menyelesaikan masalah ini bersama dan akan bergerak ke hadapan.

Share on Google Plus

About Halim

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment