Music

Sukan - Wenger kecewa dengan kedudukan


Arsene Wenger kecewa dengan kedudukan Liga Perdana Barclays setelah ditinggalkan dengan jarak 10 mata di belakang juara bertahan Chelsea akibat kekalahan di Norwich.
Pasukan Canaries telah meraih kemenangan pertama mereka di bawah bimbingan pengurus baru Chris Hughton setelah memaparkan persembahan yang baik untuk menangani pasukan Gunners.
Gol pertama hasil Grant Holt dalam separuh masa pertama telah memberikan Arsenal kekalahan kedua mereka dalam tiga perlawanan Liga Perdana sebelum ini.
Pasukan Gunners kini berada di tempat ke sembilan dan harus lebih berusaha untuk memasuki kedudukan empat teratas dalam Liga Perdana. 
"Jarak mata amat membimbangkan," Wenger berkata. "Kami telah mensia-siakan peluang dengan keputusan seri bersama Tottenham. Sudah tentu ia lebih membesarkan jarak mata.
"Apa yang lebih mengecewakan adalah kami tidak mampu mendapat mata. Setelah ketinggalan 1-0, kami telah mendapat bola selama 70 minit tetapi gagal mengukir peluang.
Wenger berpendapat bahawa keputusan di Norwich akan membuka mata pemain beliau yang telah kekal bermain dengan baik di West Ham sebelum tempoh rehat antarabangsa.
"Ada sesuatu yang hilang dalam perlawanan - kecekapan dan peluang dalam kotak. Kami tidak mampu menyerang dengan baik," Wenger bertambah.
Beliau akan membawa pasukan bertemu Schalke dalam kempen Liga Juara-Juara seterusnya di Stadium Emirates pada malam Rabu.
"Ia adalah sebuah persembahan yang lemah. Kami telah menjaringkan gol beberapa kali sebelum ini tetapi kami tidak bermaya dalam perlawanan itu.
"Ia akan menjadi pengajaran yang baik untuk kami walaupun saya lebih suka jika kami tidak perlu melalui perkara sebegini kerana kami mungkin kesal pada akhir musim."
Share on Google Plus

About Halim

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment