Music

Ribuan kasut Imelda Marcos mereput!

Kalau uols pernah dengar nama Imelda Marcos ni, sgt famous sekitar 80an sebab pemerintahan kuku besi dan juga koleksi kasutnya yang berjumlah lebih dr 3000 pasang itu. Pada budak2 muda yg tak kenal perempuan ini, beliau adalah bini kepada bekas pemimpin diktator Filipina, Ferdinand Marcos yang telah digulingkan rakyat pada tahun 1986. Mereka berdua hidup dalam buangan di Hawaii sehinggalah Ferdinand mati di sana. 

Koleksi kasut, beg dan baju yg berjumlah jutaan pesos itu telah dipindahkan ke bahagian basement bangunan istana dan dikatakan mereput disebabkan humidity kesan dari banjir dan air hujan yg masuk ikut dinding yg merekah. Antara brand mewah yg terlibat -  Gucci, CD, Ferragamo, Chanel dll. Dalam ribuan kasut2 tersebut, mungkin ada yang masih belum di pakai atau hanya sekali di pakai. Rakyat sepatutnya lelongkan sahaja dan gunakan wang itu utk menambah dana membangunkan industri kasut di Filipina. 












Share on Google Plus

About Halim

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment