Music

Sanggup cederakan diri, hantar gambar bgel



Sim cuba mendapatkan maklumat daripada Caroline tentang kejadian
yang menimpa dirinya.


KUANTAN – Seorang gadis sanggup mencederakan diri serta
 menghantar gambar bogelnya melalui Perkhidmatan Pesanan 
Multimedia (MMS) kononnya untuk mengubati teman lelaki yang 
diserang penyakit jantung.
      
        Gadis yang hanya mahu dikenali sebagai Caroline, 16, 
berkata, dia mengenali lelaki itu sejak Februari tahun lalu 
selepas diperkenalkanoleh rakan sekolahnya.
      
        Namun, sepanjang tempoh perkenalan dengan lelaki itu,
 mereka tidak pernah berjumpa, sebaliknya hanya berhubung 
melalui telefon.
       
        “Lebih setahun saya berkenalan dengan lelaki itu tetapi 
belum pernah berjumpa. Saya hanya mengenalinya melalui
 gambar yang dihantarnya melalui MMS. Dalam tempoh 
perkenalan kami,dia memang seorang lelaki yang baik 
dan romantik,” katanya ketika ditemui di PusatKhidmat 
Rakyat Parlimen Kuantan, semalam.
      
        Katanya, sebelum ini teman lelakinya pernah meminta 
dia menghantar gambar bogel dan akur terhadap permintaan
 itu kerana rasa sayang.

        “Tanpa berfikir panjang, saya memberi gambar yang 
diminta kerana percaya permintaan itu sekadar suka-suka, 
tiada niat lain,”         katanya.
      
        Caroline berkata, peristiwa hitam hidupnya bermula 
apabila dia dimaklumkan oleh seorang lelaki yang mengaku 
sebagai bapa saudara teman lelakinya bahawa kekasihnya 
itu terpaksa dimasukkan ke hospital kerana sakit jantung.
      
        “Ketika itu, pakcik teman lelaki saya yang turut bergelar 
‘Datuk’ meminta supaya saya MMS gambar bogel bagi 
mengubati teman lelaki saya.
      
        “Selain itu, dia turut memberikan syarat lain iaitu tidak 
boleh tidur selama enam hari kerana jika saya tidur, 
teman lelaki saya itu akan mati,” katanya.
      
        Lebih berani, bapa saudara teman lelakinya itu turut 
menyuruh Caroline mencederakan diri kerana boleh memberikan 
alasan didera oleh ibu bapa jika dia keluar dari rumah nanti.
       
        “Dia (pakcik) kata, ada makhluk halus yang memerhatikan
 sayasetiap masa, jadi saya kena ikut segala kemahuannya 
jika mahu teman lelaki selamat. Dia juga ada menghantar
 MMS gambar lucahteman lelaki saya selepas saya menghantar
 gambar saya,” katanya. Tingkah laku pelik Caroline bagaimanapun
 dapat dikesan oleh ibunnya yang menyedari dia tidak tidur 
pada waktu malam.
      
        Menurut ibunya yang dikenali sebagai  Mei Ling, 35, 
dia mendapati anaknya tidak tidur dan duduk di biliknya 
sambil menangis ketakutan. “Ketika ditanya, anak saya 
menunjukkan telefonnya dan menceritakanapa yang berlaku.
      
        “Bimbang dengan keselamatan anak, saya membuat
 dua laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan
 iaitu pada 18 Septembedan 20 September,” katanya.
      
        Sementara itu, Pegawai Khas Ahli Parlimen Kuantan, Sim Chong
 Siang berkata, mana-mana remaja yang mengalami masalah
 yang sama diminta tampil membuat laporan polis bagi
 mengelakkan perkara tidak diingini berlaku.

Share on Google Plus

About Halim

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment